Friday, October 9, 2009

bersanding?



kadang kala, ada jugak aku terfikir... nak jugak persanding macam orang lain. nampak grand gila dengan pelamin2 tuh. cantik kan? but korang tahu tak berapa yang dihabiskan untuk pelamin seperti ini?

fyi, for my wedding, aku tidak akan buat persandingan di atas pelamin. sama seperti parents aku punya wedding dulu. dan lagi satu aku agak tak paham kenapa orang bersanding entah? tambahan pula bila makan duit banyak gila untuk pelamin bagai tu. yang akhirnya akan kita berposing atas tu paling lama pun 30 minit je. but habis dalam RM 2000 untuk hiasan itu saja.

sorry kepada sesiapa yang tersinggung. mintak maaf sangat la sebab adat keluarga aku tak ramai yang bersanding, maka aku pun tak terfikir akan kepentingannya. but ini pandangan aku. terpulang juga pada couple2 sebenarnya pasal itu kenduri masing2. kalau ikutkan poket money encik tunang, boleh je aku nak buat kenduri lebih sakan lagi. tapi, mak aku, dan aku pun amatlah tak bersetuju. jadi kami akan berserdahana saja.

ada kawan orang kata, "BERKAHWIN NI BUKANLAH KLIMAKS KEPADA SATU KISAH CINTA, TAPI ADALAH PERMULAAN BAGI EPISOD SETERUSNYA". jadi, baiklah kita mengukur baju badan sendiri. supaya tidak ada hutang keliling pinggan lepas kahwin nanti.

kalau ikutkan hati, nafsu dan keteringinan aku, memang aku nak yang GRAND-GRAND gila tu. tapi, aku tahu aku status apa, kerja pun belum. dan banyak lagi yang boleh kita buat dengan ribuan duit yang di habiskan tak semena tu. post ini juga sebagai ingatan untuk aku supaya tidak terlebih demanding.

ada jugak dimana ntah aku baca, "TAK SEMESTINYA KO BUAT LOW BUDGET TAK BOLEH JADI GRAND. YANG PENTING, USAHA KITA NAK MEMERIAHKAN HARI ISTIMEWA KITA". mane ntah la aku baca, ke aku je yang reka ayat nie. heee...

sekian, luahan bakal ratu sehari =P

3 comments:

Liyana Reya said...

Alia, semoga bahagia dunia&akhirat dan dpt anak2 penyejuk hati & pemeriah suasana...

peh, mahal giler pelamin.
aku stuju dgn pndapat ko.huhu

Ilyani said...

i agree wif u...saye pn xnk amk pelamin...juz nnt nk wt sendiri utk sesi bergambar je...

**salam perkenalan...he3

Anonymous said...

xnk buat pelamin ke?ala..tingin nak tengok tapi..xpela!nnt gamba mst cun tw!hEe~wish everything brjln lancar ^^Y