Tuesday, October 13, 2009

songket alone? or songket with lace?

songket bagi aku nampak mewah dan bergaya. tapi, kebiasaannya nampak design lebih kurang sama saja kat mana2 kedai pun. tuh yang rasa boring tuh. but recently, banyak jugak butik yang collaborate songket dengan lace.



orang butik tu kata, ini indon punya style. aiseyh...ala ala indon la pulak aku nanti. tapi menarik jugak, kain ngan corset nye songket but kebarung luar tuh lace. yang bawah nie pun sweet kan?







but macam mana dengan songket alone? heee..tetap gahhh kan?

aku tengah pikir2 la nie. memandangkan aku x dapat nak memilih baju untuk di pakai di pantai timur nanti, terpaksalah aku serahkan ke pada bakal. =P
bukan mudah sebenarnya, sebab aku ni memang memilih orangnya. dari darjah 1 kot aku rasa, aku dah mula tak suka dengan pilihan baju mak aku. heee....tapi, bila dah makin matang nie, aku makin senang menerima la. dan memandangkan semua kerja2 / pilihan2 untuk hari BESAR nanti pun mak aku yang terpaksa decide, so, aku percaya lah pada mama dan ma .dan semua orang yang terpaksa bersusah payah untuk aku. thanx to all of you.

8 comments:

AjiGiJiss, AiN Kici said...

aku rs cun r songket ..tp songket n lace nmpk moden skit..n lawa la gak..n tok laki songket alone..smart r tuhh..

ummi said...

hehee..kan kan kan?

smart gak kan..hehehe...tak tau lagik nak yg maner =P

4weddingku Blog said...

Hi there!
Thank you for linking us.
My personal opinion is SONGKET & Lace.
It will create that modern & sexy look..

farra said...

lace and songket!
but, look at this,

she looks so demure just in plain chiffon!
http://puisitepijalan.blogspot.com/2009/08/tahun-satu.html

hehe.=)

ummi said...

heee..thank u =)
dah ter tempah dah satu pasang baju...kinda regret skit skarang pn ada gak , sbb kekurangan research pasal baju2 ni b4 tempah ...huaaaa

farra said...

hehehe~
nvm!
the wedding is yours! and u'll look great in anythin~
huhu..
cant wait!

Anonymous said...

woah!ramainye senpai nak kawen!sy sokon songket with lace!nmpk cun gitu~nnt jgn lupa post gmba kawen n ur pelamin taw!mau tengok! wEe~

ZARA said...

Hello. stumble upon ur blog when browsing for songket ideas =D nice blog!!!